Czy „centralna kasa” do zdalnej fiskalizacji jest właściwym rozwiązaniem?

Operatorzy maszyn vendingowych mają sprzeczne informacje z rynku na temat rozwiązań fiskalnych dedykowanych urządzeniom samoobsługowym. To powoduje, że poruszają się w strefie ryzyka i mają dylemat, czy mogą zastosować tzw. „kasę centralną”, czyli taką, która jest zainstalowana na urządzeniu poza maszyną vendingową i może być podłączona do wielu urządzeń samoobsługowych jednocześnie. Z pomocą przychodzi opinia Ministerstwa Finansów z 30 czerwca 2025 roku, która podkreśla niedopuszczalność stosowania jednej kasy rejestrującej zainstalowanej na smartfonie, komputerze czy w chmurze, zdalnie rejestrującej równocześnie transakcje z kliku automatów vendingowych czy podobnych urządzeń. Kasa mająca postać oprogramowania powinna być powiązana wyłącznie z jednym urządzeniem, na którym dokonano fiskalizacji. Ministerstwo Finansów informuje również, że regulacje prawne w zakresie kas rejestrujących nie przewidują rozwiązania w postaci tzw. centralnej kasy rejestrującej.
Przeczytaj więcej w odpowiedzi Ministerstwa Finansów na pismo KIGEIT
Rozwiązania dostarczane przez SelfPay są całkowicie zgodne z wytycznymi Ministerstwa Finansów i bazują na kasie fiskalnej pod postacią oprogramowania instalowanego bezpośrednio na pojedynczym terminalu płatniczym lub jednym urządzeniu fiskalnym podłączonym do terminala oraz wrzutnika monet.